5:26 1403/04/08

گام های موثری در زمینه تقویت فعالیت های اقتصادی مرزی برمی داریم

no-photos

تهران – ایرنا – مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: با تلاش های وزارت کشور و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی کشور گام های موثری در زمینه تقویت فعالیت های اقتصادی مرزی و معیشت مرزنشینان برمی داریم.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهریار حیدری از تصویب آیین نامه خروج ۱۰۰ قلم کالا از ۱۳۳۹ قلم کالاهای ممنوعه برای مرزنشینان در مناطق مرزی و ملوانان و همچنین آیین نامه ورود ۴۸ قلم کالای مورد نیاز مرزنشینان با معافیت ۱۰۰ درصدی حقوق ورودی برای مواد خوراکی و ۵۰ درصدی مصارف خانگی خبر داد.
حیدری در خصوص ضرورت آیین نامه های مصوب در این باره گفت: به پیشنهاد وزارت کشور و با همکاری برخی از دستگاه های اجرایی کشور خروج بیش از ۱۰۰ قلم کالا از فهرست کالاهای گروه چهارم ممنوع وارداتی به منظور رونق فعالیت های تجاری در مناطق مرزی تصویب شد و بر این اساس، از این پس مرزنشینان، ملوانان و شرکت های تعاونی مناطق مرزی استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان می توانند بدون نیاز به ثبت سفارش نسبت به ورود ۱۰۰ قلم کالا از فهرست ۱۳۳۹ قلم از کالای ممنوعه گروه چهارم اقدام کنند.
وی افزود: همچنین با پیگیری های مجدانه معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور و در راستای تقویت معیشت مرزنشینان، با تصویب هیات دولت مقرر شد واردات ۴۸ قلم کالا توسط مرزنشینان، ملوانان و شرکت های تعاونی مناطق مرزی از ۱۰۰ درصد معافیت حقوق ورودی برخوردار شده و برای کالاهای غیر خوراکی نیز از تسهیلات ۵۰ درصد معافیت بهره مند شوند.
حیدری اظهار کرد: امید است با تلاش های وزارت کشور و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی کشور بتوانیم گام های موثری در زمینه تقویت فعالیت های اقتصادی مرزی و معیشت مرزنشینان برداریم.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: به زودی فهرست این اقلام برای آگاهی بیشتر مرزنشینان و ملوانان عزیز از سوی رسانه ها منتشر خواهد شد.
سیام**۱۷۵۱**۱۵۳۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت