2:35 1403/03/28

۸ هزار متهم جرایم مواد مخدر دستگیر شدند

no-photos

تهران- ایرنا- معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در هفته اخیر در مجموع هفت هزار و ۹۰۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر به خصوص طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی روز دوشنبه اظهار داشت: از این تعداد ۶۹۱ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۲ هزار ۲۰۳ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و چهار هزار و ۴۴۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین ۵۵۳ نفر طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.
اصلانی درباره کشفیات مواد مخدر و روانگردان در این مدت افزود: مجموع کشفیات هفته سوم بهمن، ۱۲ هزار و ۵۰۷ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته، ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: بیشترین حجم مواد کشف شده مربوط به تریاک به میزان ۱۰ هزار و ۲۵۴ کیلوگرم است که ۸۲ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
اصلانی گفت: همچنین از این میزان، هزار و ۸۲۷ کیلوگرم حشیش، ۸۴ کیلوگرم هروئین، ۲۴ کیلوگرم شیشه، ۲۴۶ کیلوگرم مرفین، سه هزار و ۱۵۹ عدد قرص روان‌گردان و ۶۹ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از سه هزار و ۱۵۹ عدد قرص روانگردان کشف شده در این مقطع زمانی، بیشترین تعداد با ۲ هزار و ۳۳۰ عدد مربوط به استان کرمانشاه است که نشان‌دهنده ۷۴ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته یاد شده است.
اصلانی اظهار داشت: ۸۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است که بیشترین حجم کشفیات با سه هزار و ۲۰۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان و ۲۵.۷ درصد کشفیات کشور را دربر می گیرد همچنین سیستان و بلوچستان با دو هزار و ۷۲۹ کیلوگرم، تهران با دو هزار و ۳۴۲ کیلوگرم، هرمزگان با ۸۱۸ کیلوگرم، بوشهر با ۷۷۷ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۷۱۸ کیلوگرم و گلستان با ۵۵۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته یاد شده ۶۰.۳ درصد است.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: این میزان کشفیات طی ۹۳۳ فقره عملیات صورت گرفته و سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۳.۴ کیلوگرم به ازای هر عملیات است.
اصلانی افزود: طی این مدت، ۱۲۱ دستگاه خودرو، ۱۲ دستگاه موتورسیکلت، دو قبضه سلاح و ۲۲ دستگاه موبایل توقیف شده است.
اجتمام *۳۲۲۹* ۳۰۶۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت