22:06 1403/03/28

غفلت از هنر عین بی هنری است

no-photos

تهران – ایرنا – رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به اهمیت هنر در زندگی اجتماعی اشاره و غفلت از هنر، را عین بی هنری دانست.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری سرود ارتش با عنوان «نغمه‌های بهشتی» در مرکز همایش های کوثر این سازمان، یکی از مهمترین نیازهای امروز را پرداختن به موضوع هنر عنوان کرد و گفت: بدون استفاده از هنر نمی‌توان دیگران را تحت تاثیر قرار داد.
وی افزود: اگر بخواهیم دیگران را مورد ارشاد و راهنمایی اثرگذار قرار دهیم، هیچ راهی جز استفاده از ابزار هنر نداریم.
نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه هنر راه تاثیرگذاری را کوتاهی و اغلب ابدی و دراز مدت می‌کند، تصریح کرد: هر کاری منهای هنر یا تاریخ ندارد و یا تاریخ مصرفش کوتاه است.
حجت‌الاسلام محمدحسنی، هنر را لازمه حیات روح برشمرد و خاطرنشان کرد: ترک هنر خطای بزرگی است مثل اینکه فردی غذا خوردن را ترک کند؛ اگر موسیقی را از عالم بگیرند، عالم می‌میرد.
وی در ادامه سخنان خود غذای روح را همچون غذای جسم به دو گونه مفید و مضر تقسیم‌بندی کرد و گفت: منظور ما از هنر، موسیقی، تئاتر و سینما، هنری است که در حقیقت هستی ما را تعالی می‌بخشد. به همین دلیل قرآن ما را از استفاده هنرهای لهو و لعب منع می‌کند، چون مسموم بوده و ما را از پای در می‌آورد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به تولیدکنندگان هنر و مصرف کنندگان آن توصیه کرد: همه باید برای تولید هنر مفید احساس مسئولیت کرده و مصرف کنندگان نیز از غذای روحی ناسالم و مهلک پرهیز کنند.
حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه یکی از برنامه های اینجانب احیای هنر مفید در ارتش بود، گفت: ۱۱ سال است که تئاتر و گروه سرود در ارتش تعطیل است در حالی که کارهنری در خیلی از موارد برای ما از نان شب هم مهم‌تر است.
وی اضافه کرد: اکنون تا حدودی این مهم احیا شده اما موظف هستیم از کارهای هنری حمایت کنیم تا به نقطه مطلوب خود برسد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه با اجرای طرح‌های فرهنگی مصباح، تحولی در حوزه هنر مفید ایجاد کردیم، تصریح کرد: دغدغه امیر سرلشکر موسوی، فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برای هدایت معنوی ارتش، هنر متعهد و سروده‌های حماسی اگر بیشتر از ما نباشد کمتر هم نیست.
وی گفت: همه باید به هنر متعهد فکر کرده و در این راستا حرکت کنیم.
حجت‌الاسلام محمدحسنی همچنین در بخشی از سخنان خود به اجرای محمد گلریز خواننده سرود انقلابی «ای بانگ آزادی» در این مراسم اشاره و بیان کرد: استاد گریز با تاریخ انقلاب اسلامی پیوند خورده است و ما همیشه از نوای گرم ایشان لذت بردیم.
سیام ** ۹۶۱۲ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت