10:56 1403/04/06

وزیر فرهنگ به تماشای نمایش «رستم و سهراب» نشست

no-photos

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش «رستم و سهراب» به نویسندگی و کارگردانی میرکمال میرنصیری در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نشست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدعباس صالحی چهارشنبه شب با حضور در تالار وحدت نمایش «رستم و سهراب» به نویسندگی و کارگردانی میرکمال میرنصیری را تماشا کرد؛ این نمایش در بخش میهمان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.
این نمایش با بازی ۳۰ نفر از معلولان و مددجویان ساکن آسایشگاه کهریزک حاصل ۱۸ سال نمایش درمانی و ۹ سال تمرین با تعدادی ازمعلولین جسمی آسایشگاه خیریه کهریزک به صحنه رفته است.
هدف نمایش رستم و سهراب ارائه یک نمایش نیست بلکه به عنوان نمایش درمانی درمان روحی و روانی مددجویان است.
به گزارش ایرنا،سید عباس صالحی شنبه شب هفته جاری نیز با حضور در مجموعه تئاتر شهرتهران به تماشای نمایش « نامیرا » به کارگردانی امیر حسین شفیعی نشست.
۱۵۵ اثر در جدول برنامه‌های سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در نظر گرفته شده، که از این تعداد ۱۴۲ اثر ایرانی و ۱۳ اثر خارجی به آن اضافه شده است.
همچنین ۸۸ اثر در بخش صحنه ای، ۲۶ اثر در بخش خیابانی، ۱۰اثر در بخش رادیویی و ۲۸ اثر در بخش دیگرگونه‌ها حضور دارند.
۷۷ اثر شامل ۵۴ درصد از آثار از تهران و ۶۵ اثر دیگر شامل ۴۶ درصد آثار از بخش استان‌ها هستند و متوسط سنی کارگردانان در جشنواره ۳۶ سال محاسبه شده است.
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند از ۲۲ بهمن کار خود را آغاز کرده است و آیین اختتامیه آن با معرفی برگزیدگان در ۱۱ بخش اصلی و جنبی روز شنبه ۴ اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت