12:12 1403/03/28

جزئیات مهم ضوابط جدید صدور چک

no-photos

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، چک به عنوان یکی از ابزارهای مهم در مبادلات اقتصادی کشور همواره فعالان اقتصادی را با چالش مواجه می‌کرد و اصلاح‌های زیادی برای آن نیز صورت گرفت اما به دلیل نداشتن اتخاذ رویکرد مناسب با کارکرد حقیقی و فعلی چک، تا پیش از سال ۱۳۹۷ اصلاحات هفت باره قانون چک میسر نیفتاد.  

سرانجام، مقدمات قانون جدید چک نهایی شد تا اینکه در روز گذشته اجرای ضوابط جدید صدور چک شروع شد که در این زمینه لازم است تا نگاهی به شرایط جدید صدور و وصول چک بیندازیم که طبق این قانون، صدور برگه چک‌های جدید در وجه حامل ممنوع بوده و لازم است تمام صادرکنندگان چک، چک‌های جدید را صرفاً در وجه گیرنده مشخص (شخص حقیقی/حقوقی) ‌صادر کنند و گیرندگان چک نیز از پذیرش چک‌های مذکور در وجه حامل خودداری کنند.  

همچنین، صادرکننده چک مجاز به صدور چک به تاریخ بعد از تاریخ اعتبار چک (تاریخ قید شده در عبارت موصوف) نبوده و گیرندگان آن نیز ملزم به کنترل تاریخ‌های یادشده خواهند بود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت