15:43 1403/04/04

مردان ایران قهرمان رقابت های جهانی رشته توکی ما شدند

no-photos

کرج- ایرنا- دومین دوره مسابقات رزمی قهرمانی جهان رشته ورزشی « تو کی ما » شامگاه یکشنبه با قهرمانی ورزشکاران ایرانی در البرز خاتمه یافت.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در حاشیه این مسابقات اظهار داشت: در این رقابت ها ورزشکارانی از ایران، نیجریه، بلاروس، عراق، فلسطین، روسیه، ترکیه، لبنان، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، آذربایجان و گرجستان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.
جواد روستاکاری گفت: در این دوره از مسابقات تیم ایران به مقام قهرمانی رسید و تیم های جمهوری آذربایجان و پاکستان مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
وی بیان داشت: در این رقابت ها ۱۰۰ ورزشکار مرد از ۱۴ کشور جهان به میزبانی مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به رقابت پرداختند.
روستاکاری با اشاره به اینکه « تو کی ما » یکرشته ورزشی ایرانی بوده که به دنیا صادر شده ، افزود: تاکنون چهار دوره مسابقات در سطح جهانی و بین المللی برگزار شده که در دوره‌های قبل نیز ایران صدرنشین بوده است.
وی گفت: در این دوره از مسابقات تیم های شرکت کننده با آمادگی کامل حضور پیدا کردند و رقابت سنگینی بین ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات وجود داشت .
ورزش «توکی‌ما» هنری رزمی، پهلوانی و یرانی بوده که عنوان آن از جمله «تو هر که هستی بیا ما شویم» برگرفته شده است.
این رشته ورزشی توسط سید فرهاد حسینی ، ۱۴ سال پیش در ایران پایه گذاری شده و اکنون با تشکیل یک سازمان جهانی بیش از ۲۰ کشور به عضویت این رشته ورزشی درآمده اند.
۲ روز پیش نیز بخش بانوان این رشته ورزشی با قهرمانی تیم ایران همراه شد.
۹۹۳۳/ ۶۱۵۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت