7:22 1403/03/28

توربین ۲۵ مگاواتی بزودی ساخته می شود

no-photos

تهران- ایرنا- رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ساخت اولین توربین ۲۵ مگاواتی در حوزه پیشرانه‌های دریایی دستور کار این نیرو است و بزودی به این فناوری دست می یابیم.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار «امیر رستگاری» روز دوشنبه در دومین همایش پیشرانه‌های دریایی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: سازمان صنایع دریایی از سال ۱۳۹۰ برنامه جامع خود را در راستای قطع وابستگی و دستیابی به فناوری‌ها و نیاز‌های حوزه پیشرانه دریایی آغاز کرد.
وی افزود: در این برنامه طراحی و تولید موتور‌های بنزینی، موتور‌های دیزلی، سامانه‌های انتقال قدرت، سامانه‌های رانش دریایی و پروانه سامانه‌های کنترل و مانیتورینگ را در دستور کار خود قرار دادیم.
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ادامه داد: در برنامه پنج ساله پنجم توسعه دستیابی به موتور‌های دیزلی را در دستور کار خود قرار دادیم و در برنامه ششم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، ساخت اولین توربین ۲۵ مگاواتی را در دستور کار قرار داده‌ایم، که ان‌شاءالله بزودی به این فناوری دست خواهیم یافت.
دریادار رستگاری افزود: این سامانه به لحاظ فنی و قابلیت سرعت کاربرد وسیعی در شناور‌های نظامی دارد و در تکمیل زنجیره بومی‌سازی به ما کمک می‌کند.
وی عنوان کرد: امروز با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌های مختلف تبریز، دانشگاه فردوسی، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه ساخت پیشرانه‌های دریایی همکاری مستقیم داریم.
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی از اولین سامانه پیشران واترجت اشاره کرد و گفت: این سامانه با توجه به شرایط موجود در خلیج فارس و احتمال خوردگی در مقابل خوردگی ها بسیار مقام است.
دریادار رستگاری اظهار داشت: این سامانه با توجه به اینکه زائده ای را در کف شناور ایجاد نمی کند قابلیت حضور در آب های کم عمق را به وجود می آورد و می‌تواند در توقف و تغییر جهت سریع شناورها، موثر باشد.
وی با بیان این که خط تولید سامانه پیشران واتر جت ملی راه اندازی شده است، گفت: این موتور یک هزار و ۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و می تواند در شناورهای متوسط مورد استفاده قرار گیرد.
سیام*۹۶۱۲**۱۳۳۶
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت