8:57 1403/03/28

صنعت داروسازی ۶۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

no-photos

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، با اشاره به افزایش کارخانه های داروسازی در ۴۰ سال اخیر گفت: صنعت داروسازی ۶۵ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مرتضی خیرآبادی در نشست خبری توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران افزود: داروسازان در رشته صنعتی یا کنترل دارو، کمترین مهاجرت به خارج از کشور را داشته اند و حتی مهاجرت مثبت نیز داریم به این صورت که برخی داروسازان که خارج از کشور هستند، برای اشتغال به ایران می آیند.
وی ادامه داد: ۹۷ درصد تولید دارو در داخل کشور انجام می شود و سه درصد بقیه وارداتی است که سالانه ۷۰۰ میلیون دلار برای داروهای تولید داخل و یک میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار برای واردات دارو هزینه می شود.
خیرآبادی تصریح کرد: اگر ۹۷ درصد دارویی را که داخل کشور تولید می شود، مجبور بودیم از خارج وارد کنیم، سالانه بین ۲۲ تا ۳۵ میلیارد دلار باید هزینه می کردیم.
عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: صنعت داروسازی، داروها را مشمول افزایش قیمت نکرده است و این موضوع معنایی جز همراهی با سازمان غذا و دارو و رعایت اخلاق در رابطه با مردم ندارد.
خیرآبادی افزود: در سال ۹۷ برای واردات کالاهای اساسی ۱۴ میلیارد دلار اختصاص یافت حالا اگر می خواستیم این ارقام را برای واردات دارو هزینه کنیم، متحمل فشار زیادی می شدیم.
* ایران جزو کشور پیشرفته آسیا در تولید داروهای نانو
حسین رستگار دبیر علمی آیین رونمایی از ۱۲۰ قلم دارو نیز در این نشست گفت: ایران در حوزه تولید داروهای بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی در خاورمیانه اول و در آسیا در کنار کره جنوبی و ژاپن جزو کشورهای پیشرفته است.
وی افزود: همچنین تولید داروهای گیاهی و سنتی در کشور رشد زیادی داشته است.
اجتمام**۹۱۸۵*۱۸۳۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت