15:37 1403/03/28

سیلاب و توفان ۹۵ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان خسارت زد

no-photos

زاهدان – ایرنا – مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده تاکنون وقوع بارندگی همراه با جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی و توفان گرد و خاک در بهمن ماه امسال در ۱۴ شهرستان این استان ۹۵ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

عبدالرحمن شهنوازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از کاهش شدید بارندگی ها در سالهای اخیر، با ورود سامانه های بارشی در بهمن ماه امسال ۲ بار شاهد بارندگی خوب در مناطق مختلف استان و توفان گرد و خاک در سیستان بودیم که ضمن خوشحالی مردم خساراتی را نیز به همراه داشت.
وی ادامه داد: ۵۵ میلیارد تومان از خسارت سیلاب و توفان این مدت به تاسیسات زیربنایی بویژه راههای شهرستان های درگیر اختصاص دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سیلاب تاکنون ۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان های جنوبی این استان خسارت وارد کرده است.
شهنوازی افزود: برآورد خسارت در بخش های مختلف نظیر مسکن و غیره در برخی شهرستان های درگیر این مشکلات همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ۲ بازه زمانی ۱۳ تا ۱۵ و ۲۱ تا ۲۴ بهمن ماه این استان شاهد ریزش بارندگی شدید همراه با سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی بود.
همچنین ۲۳ بهمن در زاهدان و شمال سیستان و بلوچستان بروز پدیده توفان گرد و خاک همراه با اختلال تردد جاده ای و هوایی در این مناطق مشکلاتی ایجاد کرد.
سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
۷۳۱۶ **۶۰۸۱
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت