15:52 1403/04/06

کمک های جشن نیکوکاری رشد ۴۱ درصدی یافت

no-photos

تهران- ایرنا- معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد امام (ره) با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری از بزرگترین جشن ها است،‌ گفت: کمک های جمع آوری شده در جشن نیکوکاری امسال ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علیرضا عسگریان روز سه شنبه در نشست خبری در ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: فعالیت های برگزاری جشن نیکوکاری از نیمه دی ماه سال جاری شروع شده و به صورت نمادین در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه امسال مشکلات اقتصادی بسیاری دامنگیر محرومان کشور شده است، افزود: مردم ایران ملتی فهیم و دارای حس مسئولیت نسبت به هموطنان خود هستند‌.
معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد اظهار داشت: همه را بسیج کرده ایم تا این جشن برگزار شود و کارخانه ها، صنوف و مدارس را درگیر این جشن کرده ایم.
وی با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار مدرسه در برگزاری جشن نیکوکاری گفت: برخی از معلم ها در زمینه جشن نیکوکاری فعالیت های خوبی دارند. سازمان دانش آموزی پای کار بوده است. این نشان می دهد وزارت آموزش و پرورش به درک عمیقی رسیده است.
عسگریان به آمار حمایت های مردمی اشاره کرد و افزود: کل منابع درآمدی از محل مشارکت های مردم از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا بهمن ماه ۳۴ درصد رشد داشته است. صدقه سه درصد، طرح اکرام ۳۶ درصد و زکات ۳۶ درصد رشد کرده و ۳۰۱ میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی و اداری و مالی کمیته امداد تاکید کرد: پول صدقات هر استان در همان استان هزینه می شود و به محرومان داده می شود.
وی با اشاره به طرح های اکرام محسنین و ایتام گفت: تعداد ۱۴۸ هزار نفر ایتام و ۱۴۲ هزار تحت پوشش محسنین داریم که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به آنها اختصاص دارد. یتیمی در کشور وجود ندارد که تحت پوشش نباشد. سرانه ای که خیرین به یتیمان می دهند به صورت میانگین ۲۳۰ هزار تومان هر ماه است در برخی از استان ها به ۸۰۰ هزار تومان نیز می رسد. سرانه محسنین ۱۱۳ هزار تومان است.
عسگریان افزود: حدود هزار و ۷۰۰ مرکز نیکوکاری زیرنظر کمیته امداد است، در فروردین ماه سال آینده به ۲ هزار مرکز خواهیم‌ رسید و امیدواریم در انتهای سال ۱۳۹۸ به سه هزار مرکز برسد.
معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد گفت: هر ایرانی به طور متوسط چهار هزار تومان در این ۱۱ ماه صدقه داده است. حدود یک پنجم از تعداد صندوق صدقات حذف شده و روش های جایگزین به صورت پیامک و الکترونیکی برای اهدای صدقه راه اندازی شده است.
اجتمام*۱۴۱۷*۱۸۳۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت