11:25 1403/03/28

وزیرخارجه انگلیس ازبرگزاری اجلاس آزادی مطبوعات درلندن خبرداد

no-photos

لندن – ایرنا – پس از بالاگرفتن انتقادها از حمایت لندن از ریاض پس از مرگ جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توییتر از برگزاری اجلاس بین المللی آزادی مطبوعات در سطح مقام‌های دولتی خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، جرمی هانت حرفه خبرنگاری را مایه حیات دمکراسی خواند و عنوان کرد که اجلاس آزادی مطبوعات با همکاری کانادا در تاریخ ۱۰ و ۱۱ ژوئیه در لندن برگزار خواهد شد.
وی همچنین کلیپی را در توییتر منتشر کرد که در آن آمده است: خبرنگاری جرم نیست و انسان‌ها حق‌ دارند تا به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
این کلیپ با بیان اینکه کشتن خبرنگار اقدام اشتباهی است ، افزود: واقعیت را نمی‌توان کشت و این مهم است که کشورها به دلیل نادیده گرفتن حقوق خبرنگاران حساب پس دهند.
هانت درحالی این پیام را منتشر کرده است که براساس گزارش‌ها قرار است برای دیدار با مقام‌های سعودی و پیگیری پرونده خاشقچی به عربستان سفر کند.
«مارک فیلد» معاون وزیر خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به پرسش املی ثورنبری وزیر امور خارجه کابینه در سایه گفته بود «آیا وزیر خارجه ضمانت می‌دهد که یافته‌های دولت را درباره قاتل خاشقچی و اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته به پارلمان ارائه کند؟» اظهار داشت: او (جرمی هانت) قرار است این هفته به عربستان سفر کند وامیدوارم که پیشرفت‌هایی درباره این مساله جدی حاصل شود. وی تائید کرد که نتیجه ملاقات او با مقام‌های سعودی و پیشرفت‌های صورت گرفته درباره این پرونده به مجلس ارائه خواهد شد.
خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر) در محل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. ریاض ابتدا قتل وی را انکار کرد اما درنهایت اعتراف کرد که این روزنامه‌نگار به دست عوامل سعودی کشته‌شده است.
وزیر امور خارجه انگلیس پیش‌تر در نشست کمیته پارلمانی امور خارجی عنوان کرده که این کشور به‌منظور تبیین سیاست‌های بین‌المللی برای مبارزه با بدرفتاری علیه خبرنگاران، اجلاسی را با حضور مقام‌های دولتی در این کشور برگزار کند.
شبک**اروپام ** هـ ن **۱۳۹۲
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت