13:37 1403/03/27

حمید کیانیان از اجرای “پرواز کبک ها” در تهران گفت

no-photos

حمید کیانیان گفت: یکی از دلایل من برای انتخاب بچه‌های معلول به عنوان بازگر تئاتر این است که اعتماد به نفس از دست رفته‌شان را به آن‌ها بازگردانیم تا عزت نفس پیدا ‌کنند و توانمندی‌هایشان دیده شود.

کارگردان تئاتر «پرواز کبک‌ها» در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دلایل طراحی این تئاتر توضیح داد: یکی دیگر از دلایل انتخاب این بچه‌ها آشتی مردم با معلولین است؛ چرا که در حال حاضر مردم با معلولین قهر هستند و اگر باهم ملاقاتی داشته باشند به دیده ترحم نگاه می‌کنند و قصد من از این کار این است که مردم به دیده احترام به این بچه‌ها نگاه کنند.

[p]وی افزود: نمایش پرواز کبک‌ها از پنج اسفند ماه در تالار هنر تهران به مدت ۱۵ روز آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه اجرای آن ادامه خواهد داشت.

کیانیان ادامه داد: نمایش «پرواز کبک‌ها» توسط بچه‌های خیریه توانمندسازی باران اجرا می‌شود که تا امروز در ۳۱ شهر کشور بیش از ۵۶۶ اجرا را پشت سر گذاشته‌اند و اجرا تهران، سی‌ودومین اجرای این گروه و اولین نمایشی است که خود من هم در کنار بچه‌ها هستم و همراه آن‌ها بازی می‌کنم.

[p]این کارگردان تئاتر بیان کرد: بازیگران این نمایش همه معلولیت‌هایی از ناحیه پا و دست و برخی از آن‌ها هم ضعف شدید عضلانی و … دارند با این وجود استقبال خوبی در تهران از این نمایش به عمل آمده است. با بازیگران این نمایش حدود ۱۰ سال کار شده است، دوره‌های آموزش بازیگری را دیده‌اند و برخی از آن‌ها در جشنواره‌ها بین‌المللی هم دارای مقام‌های اول و دوم هستند.

[p]وی در خصوص مقام‌های بین‌المللی بازیگران این تئاتر خاطرنشان کرد: این بازیگران در جشنواره‌های بین‌المللی آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک، ارمنستان، اوگاندا و ۳۵ گروه داخلی دارای ۱۶ رتبه برتر هستند و نمایش آن‌ها هم نمایش برگزیده جشنواره شد.

[p]کیانیان مطرح کرد: موضوع نمایش «پرواز کبک‌ها» در رابطه با فضای مجازی است که نوجوانان ما درگیر آن هستند و چگونگی برخورد والدین با آن‌ها تا بتوانند از این فضا به خوبی استفاده کنند و مدیریت آن‌ها از اهداف این اجرا است. دلیل انتخاب این موضوع هم به این خاطر است که امروز عصر نوجوانان است و اگر نتوان اتفاقات این فضا را مدیریت کرد، ممکن است برای آن‌ها اتفاقات خوبی رخ ندهد.

[p]این طراح و کارگردان تئاتر گفت: ۱۱ سال است که با این بچه‌ها کار نمایش درمانی انجام می‌دهم؛ در اصل ما به دنبال معلولینی هستیم که در خانه‌های خود محبوس بودند و به دلیل اتفاقات زیادی بیرون نمی‌آمدند، سپس با آن‌ها اتودهای درمانی کار می‌کنیم و به اتودهای نمایشی می‌رسیم و پس از آن نمایش را در سرتاسر کشور اجرا می‌کنیم.

[p]وی گفت: کار کردن با این بچه‌ها حس خوب را به من منتقل می‌کند و من عاشق آن‌ها هستم و در هر صورت از بودن در کنار آن‌ها لذت می‌برم؛ تمرین این نمایش حدود یک ماه از اول بهمن ماه تا اول اسفند ماه زمان برد و ما در این یک ماه، هفته‌ای چهار جلسه تمرین می‌کردیم تا کار را به اجرا برسانیم.

[p]کیانیان افزود: شهرهایی که در آن‌ها این نمایش اجرا شده است، شامل شیراز، یزد، اصفهان، تهران، تبریز، فردوس، شهرهای شمالی، زاهدان می‌شود که استقبال‌ها فوق‌العاده و بی‌نظیر بود، به عقیده من دلیل استقبال مردم از این نمایش این است که با دیدن بازی بازیگران معلول و هنرهای نمایشی آن‌ها به توانمندی‌های خودشان هم پی می‌برند.

[p]این طراح تئاتر در خصوص اجرای بعدی خود اضافه کرد: کار بعدی به نام «خانم خزوک» کاری در رابطه با کودکان و کاملاً موزیکال است که کاملاً برای اجرای آن آمادگی داریم و به امید خدا سال جدید روی صحنه خواهد رفت و بازیگران کار هم مانند باقی نمایش‌ها من بچه‌های معلول هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت