14:49 1403/03/28

بورس یک هزار و ۶۴۵ واحد عقب نشینی کرد

no-photos

تهران- ایرنا- شاخص بورس امروز (سه شنبه) با افت یک هزار و ۶۴۵ پله ای نسبت به دیروز به جایگاه ۱۶۲ هزار و ۵۹۳ واحدی عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال در ۱۳۶ هزار نوبت به فروش رسید.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۴۷۶ واحد افت کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۸۲ واحد کاهش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۵۷ واحد پایین آمد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور ۲ هزا رو ۵۰ واحد کاهش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور یک هزار و ۵۷۱ واحد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و ۵۷۶ واحد کاهش یافت.
همچنین در معاملات امروز، نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با افت خود بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند؛ در مقابل، مبین (پتروشیمی مبین)، فارس (هلدینگ خلیج فارس) و های وب (داده گسترعصرنوین) بیشترین تاثیر مثبت را برجا گذاشتند.
** بانک ها در صدر معاملات
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۳۶۳ میلیون سهم به ارزش ۶۱۳ میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه خودرو به ارزش ۳۴۸ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۳۴۴ میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه قند و شکر نیز با معاملاتی به ارزش ۲۶۸ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود ساخت.
** افت فرابورس
معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۶ واحد افت کرد و در جایگاه ۲ هزار و ۶۴ واحدی قرار گرفت.
در این بازار ۷۶۲ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از ۶ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.
نمادهای هرمز (فولاد هرمزگان جنوب)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، کگهر (سنگ آهن گهر زمین) و ذوب (ذوب آهن) بیشترین تاثیر منفی و دماوند (تولید برق دماوند) و سرچشمه (سرمایه گذاری مس سرچشمه) بالاترین فشار منفی را وارد کرد.
اقتصام**۲۰۲۲**۲۰۲۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت