18:08 1403/03/28

بیشتر مخالفین اف ای تی اف نسبت به اهمیت این موضوع توجیه نیستند

no-photos

تهران-ایرنا- استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی بیشتر مخالفان اف ای تی اف به‌ خوبی توجیه نشده‌اند یا درنتیجه جوسازی گروه‌های ذی‌نفع تصویر نادقیقی از شرایط دارند.

فیاض زاهد تحلیلگر سیاسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر این که مخالفین لوایح چهارگانه FATF اعتباری در افکار عمومی ندارند، گفت: تصمیم‌گیری مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام درباره «پالرمو» بار دیگر به تعویق افتاده و به سال آینده موکول شد.
وی با بیان اینکه این مخالفت‌ها از سر اغراض سیاسی است، گفت: برخی‌ به دنبال تخریب و ناتوان نشان دادن دولت روحانی هستند.
این استاد دانشگاه می‌گوید: مخالفان پیوستن به FATF شناخت دقیقی از وضعیت این لوایح ندارند. بخشی از این مخالفت‌ها از سر اغراض سیاسی است و برخی‌ها به دنبال تخریب و ناتوان نشان دادن دولت روحانی و گذاشتن دست آن‌ها در پوست گردو هستند.
این دانش‌آموخته دکترای تاریخ تاکید کرد: یک مشکل اساسی که اساساً ساختار مدیریت کشور ما دارد این است که با قوانین بین‌المللی آشنایی ندارد و گاهی اوقات این افراد با بیان برخی از جملات باعث ایجاد ترس می‌شوند و یا دیگران را وادار به محافظه‌کاری می‌کنند.
زاهد تصریح کرد: درحالی‌که امروز دولت‌هایی مانند چین و روسیه و دولت‌هایی که معمولاً ازنظر سیاسی مستقل به نظر می رسند لوایح مربوط به کنوانسیون FATF را پذیرفته‌اند، اما برخی در داخل کشور به این قواعد تن نمی دهند، این‌یک قانون در روابط بانکی است و ما هم هیچ چاره‌ای جز پیوستن به آن نداریم.
این تحلیل‌گر سیاسی و استاد دانشگاه بابیان اینکه در حال حاضر که در تحریم هستیم و فشارهای مضاعفی به کشور وارد می‌شود نباید به دست خودمان تحریم‌های ثانویه ایجاد کنیم، گفت: به نظر می‌رسد تصوری وجود دارد که هرچه تصویب این لوایح را به تعویق بیندازند با توجه به شرایط منطقه و همینطور احتمال پایان دوره قدرت ترامپ، شاید فرجی شود تا ما دستاوردهای بهتری به دست بیاوریم، با آنکه با کلیت این موضوع مخالفتی ندارم، اما کش دادن موضوعی که به ثبات اقتصادی کشور و مناسبات مالی و بانکی مربوط می‌شود، درست نیست.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: عدم اجرای قوانین FATF از عواقب تحریم‌ها بیشتر است چراکه FATF مورد تاییدهمه کشورها است و این در حالی است که تحریم‌ها مورد تأیید همه نیست، بنابراین اگر به FATF نپیوندیم عملاً تمام درهای ورود و خروج و اتصال مالی ما با دنیا بسته خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا ما را تحریم کرده است اما اتحادیه اروپا دنبال اجرای سازوکار مالی است و یا اینکه کشورهایی مثل چین، روسیه و ترکیه به دنبال انجام برخی از مبادلات اقتصادی و مالی هستند، افزود: اینکه عملاً ما خودمان طناب را بر گردن خودمان بیندازیم از شاهکارهایی است که ما در کشورمان شاهد آن هستیم.
سیام**۱۰۵۸**۱۵۳۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت