14:06 1403/03/27

۳۴ خطر طبیعی در ایران ثبت شده است

no-photos

مشهد – ایرنا – سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ۳۴ مورد از حدود ۴۳ خطر طبیعی جهان در ایران ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا شهیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران مشهد افزود: یکی از اهداف این سازمان شناخت خطرهای زمین شناسی است که می تواند کمک بزرگی برای سایر بخش های کشور باشد.
وی با بیان اینکه اکتشاف در توسعه پایدار کشور نقش مهمی دارد اظهار داشت: اکتشاف باعث می شود توزیع عادلانه ثروت در تمام مناطق کشور انجام شود.
او گفت: بیشتر اکتشافات معادن مهم ایران در مناطق محروم قرار دارند که با این اکتشافات توزیع ثروت در همه مناطق کم برخوردار میسر می شود.
شهیدی با بیان اینکه اکتشافات در جهان به پایان رسیده و همه به دنبال مخازن پنهان هستند، افزود: اکنون عمق اکتشافات مخازن پنهان در حوزه زمین شناسی در کشوری مانند آمریکا به ۳۸ متر رسیده در حالی که این میزان در ایران نیم متر است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها، در افق ۱۴۰۴ شناسایی ۵۵ میلیون تن فولاد و ذخایر آهنی دنبال خواهد شد.
سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به برنامه ریزی برای کشف و شناسایی ذخایر پنهان کشور گفت: افزایش سه برابری اکتشافات در افق جدید برنامه ریزی شده است که این مهم نیازمند اعتبارهای کافی است.
شهیدی افزود: در مشهد ۲ خطرشناسایی شده است که مهم ترین آن کمبود منابع آب است که به دنبال شناسایی منابع جدید آب از کوه های هزار مسجد هستیم و از سوی دیگر بیشتر دشت های استان فرونشست داشته اند.
۳۰۲۷/۸۰۰۵/۶۰۵۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت