15:59 1403/05/06

انتقاد نماینده تبریز در مجلس از کاشت محصولات غرق آبی در روستاهای اطراف دریاچه

صافی – نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از کاشت محصولات غرق آبی در شهرستان‌ها و روستاهای اطراف دریاچه نیز انتقاد کرد و گفت: در مزارع و باغات شهرستان نقده، چغندر می‌کارند که آب بسیار زیادی مصرف می‌کند و می‌توانند به جای آن اقدام به کاشت زعفران کنند.
no-photos

شهاب الدین بی مقدار عصر امروز در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به راهکارهای معیشت جایگزین در حوزه دریاچه ارومیه، اظهار داشت: باید از افراد دغدغه مند و کسانی که با مطالعه و پژوهش‌های خود، راهکارهای عملی برای احیا دریاچه ارومیه استفاده کرد.

وی افزود: ایجاد گلخانه و کشت زعفران یکی از معیشت‌های جایگزین در این رابطه است که آب زیادی هم نمی‌خواهد و می‌توان با تانکر نیز آب آن را تأمین کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این که نصب پنل های خورشیدی نیز می‌تواند در روستاهای اطراف دریاچه ارومیه، مؤثر باشد، ابراز داشت: اهالی روستای 300 خانواری سرای و قشلاق خواستار نصب این پنل ها شده‌اند.

وی به مبارزه جدی با متخلفین در حفر چاه‌های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: نباید با دستور یک نماینده مجلس یا مقام مسئول، از این تخلفات چشم پوشی کرد و یا اجازه حفر چاه غیر مجاز را داد.

بی مقدار با قدردانی از عملکرد خوب اداره کل منابع طبیعی استان در مبارزه با ریزگردها، عنوان کرد: باید در بحث دریاچه ارومیه نیز از سازمان‌های مردم نهاد و یا همان، ngo ها کمک گرفت.

وی ادامه داد: از سازمان‌های مردم نهاد درخواست داریم تا هر کدام از آنان طرحی در راستای احیا دریاچه ارومیه دارند، به صورت گزارشی کامل برای ما ارائه کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تاکید بر این که ما باید به صورت کامل برای احیا دریاچه ارومیه وارد شویم، تصریح کرد: در این راستا می‌توانیم حسابی به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی در این خصوص، افتتاح کنیم.

وی از کاشت محصولات غرق آبی در شهرستان‌ها و روستاهای اطراف دریاچه نیز انتقاد کرد و ابراز داشت: در مزارع و باغات شهرستان نقده، چغندر می‌کارند که آب بسیار زیادی مصرف می‌کند و می‌توانند به جای آن اقدام به کاشت زعفران کنند که هم آب چندانی را نمی‌خواهد و هم بسیار گران قیمت است.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت