8:09 1403/03/28

۴۵ هزار اتوبوس و سواری ایام نوروز به مسافران خدمات می دهند

no-photos

تهران-ایرنا- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اقدامات مناسبی در خصوص افزایش کیفیت سطح جاده ها انجام شده است، بیان کرد: ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس و ۳۰ هزار دستگاه خودرو سواری در ایام نوروز آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا روز سه شنبه در حاشیه طرح پاکسازی حریم راه ها ویژه ایام نوروز ۹۸ که در تقاطع مهرآباد محدوده ورودی شهر رودهن برگزار شد، با بیان اینکه این نهاد در حوزه ناوگان حمل و نقل مسافری اقداماتی در خصوص افزایش کیفیت سطح جاده ها انجام داده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه ناوگان حمل و نقل جاده ای، ۱۵ هزار اتوبوس و ۳۰ هزار خودرو سواری را بسیج کردیم تا به مسافرانی که از خودروهای شخصی استفاده نمی کنند خدمات ارائه دهند.
وی با بیان اینکه با همکاری سایر دستگاه ها نظارت جامعی در خصوص مجتمع های خدماتی بین راهی وجود دارد افزود: بهبود علائم ایمنی، خط کشی، گاردریل ها و حفاظ ها، روشنایی و بهبود آسفالت از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دادیم.
حسن نیا اضافه کرد: ۱۴ هزار راهدار با ۹ هزار دستگاه ماشین آلات در ۶۵۰ راهدارخانه مستقر هستند تا در صورت وقوع هرگونه تغییرات جوی و فیزیکی راه‌ها بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: پیش بینی می کنیم که در ایام نوروز حدود ۸ تا ۱۰ درصد افزایش سفر نسبت به سنوات گذشته داشته باشیم که اغلب شهرهای زیارتی و گردشگری است.
این مقام مسئول با بیان اینکه هر ساله بیشترین تردد مسافران از استان و شهر تهران است گفت: هر گونه تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا مسافران سفر خوبی داشته باشند.
حسن نیا با تاکید بر این که مسافران بهتر است از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند ادامه داد: حدود ۶۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل استفاده می شود که این امر هم در بحث اقتصادی و هم در بحث ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است.
این مقام مسئول تاکید کرد: در سطح جاده های کشور ۸۸ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی داریم که با احتساب حریم جاده به ۱۶۰ هزار کیلومتر می رسد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: سالیانه برای پاکسازی جاده ها و حریم راه ها حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
به گفته حسن نیا، روزانه ۸ میلیون تردد وسایل نقلیه در سطح جاده های کشور از فاصله ۵۰ تا ۲۵۰ کیلومتری صورت می گیرد و اگر مسافران زباله ها را در نقطه‌ای جمع آوری کرده و در سطل زباله ها قرار دهند، هزینه سنگین بر دوش اقتصاد ملی نخواهد گذاشت.
وی با تاکید بر اینکه این طرح در سراسر کشور برگزار می شود تصریح کرد: با توجه به این میزان تردد در سطح جاده های کشور می طلبد که پاکسازی جاده ها همواره انجام شود.
مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز به خبرنگاران گفت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و آغاز مسافرت‌های پایانی سال پاکیزگی حریم راه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با تاکید براینکه این امر به دو دلیل انجام شد افزود: باید به صورت نمادین به مردم اعلام کنیم که حتما در پاکسازی راه‌ها ما را یاری کنند و در کنار آن ما از مسافران تقاضا داریم که به هیچ وجه زباله‌های خود را در حاشیه راه رها نکرده و کمک کنند تا منظر راه‌ها پاکیزه باشد.
فرماندار دماوند با اشاره به دومین هدف از اجرای این طرح ادامه داد: مسیر مسافرت نیز جزئی از مسافرت محسوب می‌شود و اگر مسیر راه‌ها پاکیزه باشد، رانندگان نیز با آرامش رانندگی می‌کنند.
صفری تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی های صورت گرفته افزایش ۱۰ درصدی مسافرت‌ها را در این ایام خواهیم داشت که امیدواریم که مردم مسافرتی خوب و بدون خطر داشته باشند.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به نقاط حادثه خیز و اقدامات صورت گرفته در این خصوص بیان کرد: این طرح در استان تهران، در شهرستان دماوند انجام شد و این پاکسازی در طول مسیر راه مواصلاتی این شهرستان صورت می گیرد.
وی در خصوص ایجاد فضای سبز رودهن بیان کرد: ما طرحی برای فضای سبز این نقطه تهیه کردیم که با انتخاب پیمانکار، طرح ساماندهی حمل و نقل سه راهی مهرآباد آغاز می شود.
تهرام/۷۲۴۶//۱۳۴۸
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت