22:26 1403/03/28
منصور البعیجی:

سفر روحانی به عراق خشم صهیونیسم و آمریکا را برانگخت

صافی – عضو فراکسیون «الفتح» در پارلمان عراق تاکید کرد که سفر دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق، صهیونیست ها و آمریکایی ها را عصبانی کرده است.
no-photos

«منصور البعیجی» روز پنجشنبه به خبرگزاری «المعلومه» عراق گفته است که سفر روحانی به بغداد باعث خوشحالی دوستان و خشم و عصبانیت صهیونیست ها و آمریکایی ها کرده است.

وی ادامه داده است که سفر رسمی روحانی به بغداد برخلاف سفر شبانه و دزدکی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بود که بدون اینکه کسی بداند به عراق آمد و خاک این کشور را ترک کرد.

وی خاطرنشان ساخته است که سفر روحانی بسیار مهم و در ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی، سیاسی، تجاری، علمی، فرهنگی و زیست محیطی دستاوردهای زیادی را برای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به دنبال داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری ایران اسلامی به دعوت «برهم صالح» همتای عراقی اش و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق سفر سه روزه ای به عراق انجام داد و طی آن به شهرهای بغداد، کربلا و نجف اشرف سفر کرد و با مسوولان بلندپایه عراقی و نمایندگان اقشار مختلف جامعه عراق و اقلیت های دینی و قومی ، سران عشایر و جمعی از فضلا و علمای شیعه و سنی و در راس آنها آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق دیدار و گفتگو کرد.

این سفر همچنین در برگیرنده امضا پنج سند مهم همکاری در بخش های مختلف سفر اتباع دو کشور، تسهیل صدور روادید، بهداشت، درمان، حمل و نقل، تجارت، محیط زیست، امور فرهنگی، نفت و گاز و انرژی و دیگر حوزه ها بوده است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت