13:36 1403/03/28
امام جمعه مراغه:

مساجد در ترویج نماز پررنگ تر از گذشته ایفای نقش کنند

صافی – امام جمعه مراغه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در مساجد و مراکز فرهنگی و مذهبی گفت: نقش مساجد در ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان باید پررنگ تر از گذشته شود.
no-photos

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در جمع هیات امنا و روحانیون مساجد و فرماندهان حوزه های بسیج مراغه افزود: برپایی نماز جماعت در مساجد نباید منحصر به مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان و محرم شود.

وی ادامه داد: هیات امنای مساجد به عنوان متولیان برپایی نمازهای جماعت و آیین های مذهبی در مساجد، نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز به عنوان فریضه الهی و اسلامی دارند و باید در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.

آیت الله پورمحمدی اضافه کرد: امامان جماعت و روحانیون مساجد نیز باید در این راستا با تعامل مناسب با هیات امنا، حضور فعال تری در هیات امنای مساجد و برپایی نمازهای جماعت داشته باشند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در رونق مساجد گفت: هدف از حضور روحانیون در این مکان مذهبی نباید منحصر به برپایی نماز باشد بلکه می توان از این ظرفیت بزرگ و بالقوه در رسیدگی به مشکلات و مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نیز بهره برد.

عضو خبرگان رهبری به مشکل اقامت روحانیون در برخی از روستاها و حتی شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: هیات امنا و مسئولان امر باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

آیت الله پورمحمدی همچنین به وجود موقوفه های متعلق به مساجد اشاره کرد و ادامه داد: درآمدهای حاصل از این موقوفات نباید به صورت انحصاری در زمینه اطعام صرف شود بلکه می تواند صرف امور فرهنگی در زمینه امور مذهبی و کمک به پرورش طلاب شود.

وی اضافه کرد: بسیج نیز به عنوان نهادی فرهنگی در کنار روحانیون و هیات امنا در جهت تحقق آرمان های متعالی اسلامی و انقلابی حضور دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمازهای جماعت در مساجد این شهرستان گفت: هم اکنون در 89 مسجد این شهرستان به صورت مستمر و با حضور روحانیون نمازهای روزانه و آیین های مذهبی برگزار می شود.

وی افزود: در تمامی مدارس این شهرستان نیز با همکاری آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی نماز جماعت اقامه می شود که از این نظر در سطح استان رتبه های برتر را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: با وجود برپایی نمازهای جماعت باید میزان موفقیت در جذب جوانان به سوی این فریضه الهی نیز بررسی و ریشه یابی شود.

به گزارش صافی شهرستان مراغه با 377 مسجد و 80 حسینیه و حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت