9:43 1403/03/28
فرماندار مراغه:

دستگاه‌ها برای مواقع بحرانی برنامه داشته باشند

صافی نیوز – فرماندار مراغه با تاکید بر رعایت اصول و موازین ایمنی و پیشگیرانه از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان گفت: تمامی دستگاه‌ها باید برای مواقع بحرانی برنامه داشته باشند.
حمید شکری

به گزارش صافی نیوز، حمید شکری فرماندار مراغه صبح امروز (دوشنبه) در نشست ستاد مدیریت بحران مراغه افزود: ایجاد تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، باید اولویت تمامی دستگاه‌های شهرستان باشد.

وی ادامه داد: ایمنی اماکن عمومی از جمله مدارس، مراکز پرتردد و مجتمع‌های تجاری و مسکونی باید به صورت دوره‌ای مورد پایش و سنجش قرار گیرد و نواقص احتمالی در این زمینه ها باید رفع شود.

شکری اضافه کرد: مدارس به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرترددترین اماکن شهری، باید دارای راه دسترسی و خروجی مناسب در مواقع ضروری از جمله آتش سوزی، زلزله و حوادث احتمالی غیرمترقبه باشند.

وی گفت: به مدارسی که راه دسترسی مناسبی برای تردد خودروهای امدادی نداشته باشند فرصتی برای رفع مشکل تعیین خواهد شد و در صورت عدم رعایت موازین ایمنی و ایجاد راه دسترسی مناسب، در فعالیت این مراکز آموزشی تجدید نظر شده و اقدامات لازم برای جابجایی آنها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مناطق روستایی و اراضی منابع طبیعی نیز برای جلوگیری از آتش سوزی و یا اطفا حریق، بخشدرای‌ها، دهیاری‌ها، منابع طبیعی و سایر نهادهای متولی امر آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون عمرانی فرماندار نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ایمن سازی مدارس گفت: آموزش و پرورش و شهرداری حق ندارد به مدارسی دارای معابر ورودی با عرض کمتر از ۸ متر، اجازه تاسیس یا فعالیت دهد.

نقی مسکینی افزود: همچنین ایجاد مکان‌های ویژه برای اسکان اضطراری در حوادث غیرمترقبه، ضروری است و باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز گفت: هم اکنون بازدیدهای دوره‌ای و مستمری از مجتمع مسکونی، اداری، تجاری و عمومی در زمینه تجهیز این اماکن به تجهیزات اخطار و اطفای حریق انجام می شود.

جواد پنداشته همچنین از آموزش و پرورش خواست تا در بازدید های دوره‌ای ایمنی از مدارس، با این سازمان همکاری کند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت