4:01 1403/04/06
مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب؛

۱۵۰۰ تن چغندرقند به روش نواری در میاندوآب کشت شد

صافی نیوز – ارومیه – مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت:امسال در یکهزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آبیاری به روش نواری یا “تی‌تیپ” اجرا شده که به کاهش بیش از ۵۰ درصدی مصرف آب منجر می‌شود.
no-photos

به گزارش صافی، علی دیانتی ظهر سه شنبه در مراسم روز مزرعه چغندرقند که در محل مزارع مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب برگزار شد افزود: در این همایش کشاورزان که هنر مدیریت ۸۰ ساله در کشت چغندرقند را دارند گرد هم آمده و با حضور محققان و کارشناسان مشکلات موجود در این حوزه را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: محققان در مورد انواع ارقام بذر چغندرقند کار می‌کنند و کشت بذوری که با شرایط اقلیمی و خاکی منطقه ساگازی دارد را به کشاورزان توصیه می‌کنند.

دیانتی با بیان اینکه سعی می‌شود بذوری کشت شود که پتانسیل تولید در این منطقه را داشته باشد بیان کرد: با توجه به اینکه چغندرقند یک محصول استراتژیک و اقتصادی بوده و از طرفی به علت محدودیت آبی و آب‌بَر بودن این محصول سعی شده است در راستای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه حرکت کرد.

وی بیان کرد: سعی بر این است تا با روش‌های نوین آبیاری بتوان با مدیریت بهینه مصرف آب، افزایش راندمان و پایداری تولید این محصول تداوم یابد.

دیانتی افزود: در این همایش مزایای ارقام بذر چغندرقند بومی نسبت به ارقام خارجی مقایسه شد تا در آینده نیز کشور از واردات بذر چغندرقند بی‌نیاز شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: در سال زراعی جاری به رغم شرایط آب و هوایی و اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه، سه‌ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برای کشت چغندرقند در نظر گرفته شده است.

وی گفت: آرایش کشت ۶۰ در ۴۰ برای اولین بار در میاندوآب ابداع شد که با استفاده از آن در مصرف آب صرفه جویی شود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت