15:30 1403/03/28
در گفتگو با صافی عنوان شد؛

۱۳۵ کودک کار و خیابانی در آذربایجان غربی شناسایی و جمع آوری شد

صافی نیوز – ارومیه – مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از شناسایی و جمع آوری ۱۳۵ کودک کار و خیابانی در استان طی سالجاری خبر داد.
no-photos

سعید فریور در گفتگو با صافی نیوز با بیان اینکه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر شناسایی و جمع آوری کودکان متکدی به عهده فرمانداری و شهرداری‌ها است افزود: شناسایی و جمع آوری کودکان خیابانی و کار بر عهده بهزیستی است که امسال ۱۳۵ کودک ۶ تا ۱۸ سال کار و خیابانی در استان شناسایی شده است.

وی از راه اندازی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده طی سال جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان کار و خیابانی جمع آوری شده در دو مرکز ساماندهی کودکان کار و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ساماندهی شده و حمایت‌های مختلف مالی، تحصیلی و… به خود کودکان و خانواده‌های آنها در این مراکز ارائه می‌شود.

فریور اضافه کرد: کودکان کار و خیابانی دارای خانواده بعد از انجام اقدامات مشاوره‌ای و نیز آموزشی تحت شرایطی و نیز با تداوم حمایت‌ها به خانواده بازگردانده می‌شوند و کودکانی که والدین خود را از دست داده باشند تا پیدا شدن سرپرست مؤثر تحت حمایت این مراکز قرار می‌گیرند.

مدیر بهزیستی آذربایجان غربی افزود: بر اساس آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان تعیین فضا برای نگهداری و ساماندهی کودکان کار بر عهده شهرداری‌هاست و علاوه بر آن یازده دستگاه در ساماندهی کودکان کار و خیابانی نقش دارند که ایفای نقش درست این سازمان‌ها می‌تواند نتایج بهتری را در پی داشته باشد.

فریور با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی از آسیب پذیری بیشتری در قبال آسیب‌های اجتماعی برخوردار هستند تصریح کرد: عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود تا این کودکان در آینده به بزهکارانی حرفه‌ای تبدیل شوند.

وی گفت: تأمین اعتبار لازم برای حمایت از خانواده‌های کودکان کار، برخورد قضائی با سو استفاده کنندگان از کار کودکان و برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت کودکان در مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی مؤثر باشد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت