14:53 1403/03/28
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد:

حذف سه فرآیند زائد اداری در ۲۸ دستگاه اجرایی استان / استقرار میز خدمت در ۴۸ دستگاه اجرایی

صافی – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از استقرار میز خدمت در ۴۸ دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: سال گذشته از تمامی دستگاه‌ها درخواست کردیم تا نسبت به حذف فرآیندهای زائد اقدام کنند که بر این اساس در ۲۸ دستگاه سه فرآیند زائد اداری، شناسایی و حذف شد.
no-photos

داوود بهبودی در جلسه شورای اداری استان با رویکرد حقوق شهروندی، با بیان این‌که منشور حقوق شهروندی تعیین کننده رابطه مردم با یکدیگر و رابطه مردم با دولت است، اظهار کرد: حقوق شهروندی، رعایت کرامت و حیثیت انسانی یکی از اصول بنیادین صیانت از حقوق مردم در نظام اداری است.

وی افزود: عدم تبعیض در ایفای حقوق، جبران خسارت مردم ناشی از تقصیر واحدها، نظارت سازمان یافته بر عملکرد دستگاه‌ها، برقراری رقابت سالم در میان دستگا‌ه‌ها، کارکنان و واحدها، انتقاد پذیری و اقبال واقعی به انتقادها، تذکرات و نظارت سازمان یافته بر عملکرد ماموران اداری، برقراری رقابت سالم و سازنده از جمله محورهایی است که در اصول بنیادی شهروندی باید در نظر گرفته شود.

بهبودی با اشاره به مصادیق حقوق شهروندی و تکالیف کارکنان دستگاه‌های اجرایی، گفت: حق برخورداری از کرامت انسانی، حق برخورداری از اعمال بی طرفانه، حق آگاهی به موقع از تصمیمات اداری، حق اظهار نظر در تصمیمات اداری، حق رسیدگی به موقع و منصفانه به شکایات و اعتراضات از مصادیق حقوق شهروندی و تکالیف نظام اداری بوده که همواره باید رعایت شوند.

وی در ادامه با بیان این‌که از شهروندان نیز انتظار می‌رود بخشی از حقوق شهروندی را رعایت کنند، گفت: ارائه اطلاعات و مدارک صحیح، محترم شمردن و رعایت تصمیمات و اقدامات اداری و ممانعت از قانونگذاری از جمله انتظارات نظام اداری از شهروندان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای حقوق شهروندی، اظهار کرد: طی چند سال اخیر ۱۳ جلد اثر در ارتباط با حقوق شهروندی در استان تولید شده است، همچنین برگزاری هفت همایش‌ استانی و دو همایش ملی، استقرار میز خدمت در ۴۸ دستگاه اجرایی و بازرسی میدانی از عملکرد ۵۵ دستگاه از اقدامات حقوق شهروندی در استان است.

وی با بیان این‌که شرط موفقیت ما، احساس رعایت حقوق شهروندی توسط شهروندان است، گفت: امیدوارم رعایت حقوق شهروندی از سوی دستگاه‌ها در بین مردم عملی و ملموس شود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت