17:12 1403/03/28
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا خبر داد

ممنوعیت فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی/تشکیل۴۴هزارپرونده قاچاق

صافی نیوز – ارومیه – رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ممنوعیت فروش و تبلیغات کالاهای قاچاق در فضای مجازی اجرا می‌شود.
no-photos

به گزارش خبرنگار مهر، علی مویدی خرم آبادی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه با اشاره به گسترش فعالیت‌های اقتصادی غیرمجاز و قاچاق و نیز تبلیغات وسیع در فضای مجازی افزود: طرح ممنوعیت فروش و تبلیغات کالاهای قاچاق در فضای مجازی با هدف مقابله با قاچاق در این فضا بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی خوبی در خصوص کالای قاچاق و تبلیغات قاچاق در شبکه‌های مجازی انجام می‌شود و از فعالیت این افراد ممانعت به عمل خواهد آمد ادامه داد: در زمان حاضر شش میلیون حساب مخدوش در کشور شناسایی شده است.

مویدی خرم آبادی اضافه کرد: هویت صاحبان این حساب‌ها محرز نشده و قبلاً اطلاع رسانی شده است که با همکاری دستگاه‌ها پالایش شده و در حال حاضر هیچ شماره حسابی که هویت آنها محرز نشده وجود ندارد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سالانه حدود ۱۲۰ هزار پرونده در کشور تشکیل می‌شود عنوان کرد: سهم آذربایجان غربی حدود ۹ درصد در تعزیرات و قوه قضائیه بوده و بیش از چهار هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استان‌های تأثیرگذار در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و موفقیت‌های خوبی در این زمینه دارد، افزود: این استان در عرصه مقابله به لحاظ برخورد با قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ضربات خوبی به جریانات سازمان یافته قاچاق کالا و ارز وارد کرده و پرونده‌های آن در اختیار مراجع قضائی است.

وی با اشاره به آمار تشکیل پرونده‌های کشور خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۱۲۰ هزار پرونده در کشور تشکیل می‌شود که سهم آذربایجان غربی حدود ۹ درصد در تعزیرات و قوه قضائیه است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: ۴۴ هزار پرونده در خصوص قاچاق تشکیل شده و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها است که عمدتاً در حوزه پوشاک، لوازم یدکی و سوخت بوده است.

مویدی خرم آبادی با تاکید بر اهمیت مرز بازرگان گفت: مرز بازرگان یک مرز اساسی از نظر ما تلقی می‌شود، ولی نیازمند انسجام بخشی و وحدت در این مرز هستیم چرا که شاهد بی انضباطی‌هایی در برخی درگاه‌های مرزی هستیم.

وی ادامه داد: در ساماندهی و سامان بخشی به گمرکات مشکلاتی داریم که از جمله آنها می‌توان به نداشتن وحدت رویه همگانی و جزیره‌ای کار کردن دستگاه‌ها اشاره کرد، دستگاه‌ها در حوزه کاری خود جزیره‌ای فکر می‌کنند در صورتی که در گمرکات نیازمند وحدت رویه همگانی هستیم و نباید جزیره‌ای فکر کرده و به دنبال تعصبات سازمانی باشیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی بیش از ۲۵ درصد از مجازات‌های مالی وصول می‌شود که بالاتر از سطح کشور است، گفت: در مجموع با در نظر گرفتن شاخص‌های کمی و کیفی رتبه استان آذربایجان غربی متغیری بین سه تا هفت است.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت