1:56 1403/03/28

انتقاد یک نماینده مجلس دهم از اتفاقی تلخ در پارلمان

no-photos

به گزارش صافی به نقل از برنا، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، نماینده مجلس دهم، در رابطه با مصوبه مجلس یازدهم درمورد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مجلسی ها به دنبال این هستند که فردی خاص کرسی ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد و این موضوع خوب نیست، کاش مجلس با عجله به چنین کاری دست نمی  زد،  این دست بردن در قانون و وصله پینه کردن آن، نشان می دهد نمایندگان به دنبال موضوع خاصی هستند.

او افزود: حقانیت کرسی ریاست جمهوری بر آن است تا فرد شایسته ای را بر کرسی، بنشانند. اگر به دنبال چنین موضوعی بودند باید دقت می کردند که چگونه می توانند فردی شایسته را بر کرسی بنشانند. مجلس از این محتوا خارج شده و قانون را با فرد تطبیق می دهد نه اینکه افراد را به سمت تطابق دادن خود با قانون ببرد، به نظر من این شیوه در شان پارلمان ایران نیست.

ایمن آبادی یادآور شد: مجلس اتفاق تلخی رقم می زند که در شان این قوه نیست. مجلس قانونی می نویسد تا از ورود افراد مشخص جلوگیری کند و افراد مشخص دیگری را به عرصه آورد، این کار چه معنی می دهد؟ 

او اضافه کرد: مجلس نباید متناسب با افراد قانون گذاری کند، امروز آذری جهرمی نمی تواند کاندیدا شود و بذرپاش می تواند. ما به همین صورت هم، شاهد کم شدن حضور مردم پای صندوق های رای هستیم اگر به این صورت ادامه بدهیم، شاهد کم تر شدن مشارکت  در زمان انتخابات خواهیم بود که به نوعی بیانگر مداخله سیستماتیک و معنادار در انتخابات است.

ایمن آبادی تاکید کرد: طبیعی است که هیچ وقت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و این از ارزش و اعتبار مجلس و درجه محبوبیت مجموع حاکمیت، کاهش می دهد؛ ای کاش مجلس وارد این حواشی نمی شد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت