11:18 1403/03/28

چرا استقبال از پالایش یکم کم بود؟

صافی نیوز / یک کارشناس بورس گفت: از آنجایی که ریسک خرید واحد‌های‌ ETF پایین‌تر از عرضه مستقیم است بنابراین کشش تقاضای خرید این سهم توسط سرمایه گذاران نوپا بالاست.
no-photos

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعلی امیرباقری کارشناس بورس، با اشاره به عرضه ETF سوم در بازار سرمایه بیان کرد: دارا سوم یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس است که توسط دولت عرضه خواهد شد و به نوعی می توان آن را در دارا اول دید چرا که دولت با عرضه این صندوق قصد واگذاری بخشی از سهام خود در سه بانک را دارد.

او ادامه داد: مجموع سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت و دو شرکت بیمه اتکای امین و البرز در قالب دارا اول عرضه شد که حدود ۲۰ درصد از سهام دولت در این سه بانک در عرضه اول به فروش نرسید، بنابراین دولت قصد دارد این ۲۰ درصد باقی مانده را در آینده نزدیک و در قالب یک صندوقETF عرضه کند.
امیرباقری افزود: دولت سهام دار حدود ۱۶، ۱۷ و ۱۵ درصد بانک‌های ملت، تجارت و صادرات بود که ۸۰ درصد مجموع سهام آن در قالب صندوق ETF اول با اقبال خوبی مواجه بود و قرار است ۲۰ درصد پرتفوی باقی مانده در قالب یک صندوق دارا سوم عرضه شود.
این کارشناس بورس با بیان اینکه ارزش این صندوق ۲۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: دولت سهام دار دولت قصد دارد بدین طریق از بانکداری خارج شود و سپس در جهت تعمیق بازار سرمایه و تامین مالی دولت گام بردارد.

احتمال واگذاری مدیریتETF‌ها به حقوقی‌ها

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت