5:24 1403/03/28

جشنواره سراسری سیب مراغه ۱۹ مهر برگزار می‌شود

no-photos

به گزارش صافی، نقی مسکینی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزرای این جشنواره افزود: این جشنواره در محل اردوگاه المهدی (عج) در روستای کرج آباد این شهرستان به مدت یک روز برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف معرفی سیب مراغه به عنوان برند کشوری و بین‌المللی در فصل برداشت سیب برگزار می شود.

وی اضافه کرد: جشنواره سیب امسال فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در زمینه محصول مرغوب سیب این شهرستان خواهد بود.

مدیرجهاد کشاورزی مراغه نیز در این نشست گفت: هم اکنون حدود ۱۴۰ رقم سیب تابستانه و پاییزه در این شهرستان شناسایی شده و مراغه را به قطب تولید سیب در کشور تبدیل کرده است.

اسماعیل کریمی اصل افزود: در فصل برداشت سیب که از اوایل مهر و فصل پاییز در باغات این شهرستان آغاز می شود، اغلب محصول برداشت شده از نوع ارقام مرغوب و صادراتی بوده و هرساله بخش مهمی از آن روانه بازارهای خارجی و کشورهای همسایه می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سیب در این شهرستان ادامه داد: بررسی کارشناسی برند سیب مراغه، عرضه، فروش و بازاریابی داخلی و خارجی و نیز بازدید عمومی از غرفه های جشنواره از بخش های مختلف برنامه ریزی شده در این رویداد اقتصادی است.

وی اضافه کرد: برپایی جشنواره سیب می تواند زمینه ساز رونق کشاورزی به ویژه در محصول سیب و صنایع تبدیلی وابسته به آن شود.

شهرستان مراغه با تولید سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن سیب از قطب های تولید این محصول کشاورزی در کشور بوده و با جمعیت ۲۶۸ هزار نفری در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت