16:27 1403/03/28

آمريکا تائيد کابينه طالبان در افغانستان را رد کرد

صافی نیوز / سخنگوي کاخ سفيد در نشست روزانه خود با خبرنگاران به موضوعات مرتبط با افغانستان اشاره کرد.
جن ساکی

به گزارش صافی به نقل از مهر،«جنيفر ساکي»، سخنگوي کاخ سفيد در نشست روزانه خود با خبرنگاران در کاخ سفيد به موضوعات مرتبط با افغانستان اشاره کرد.

سخنگوي کاخ سفيد درباره افغانستان گفت: به تلاش‌هاي هميشگي خود ادامه مي‌دهيم تا فشار را بر طالبان افزايش دهيم و اين گروه به اتباع آمريکا و کساني که اوراق اقامت دائم و اسناد درست دارند را اجازه خروج از افغانستان بدهد، هرچند در حال حاضر واشنگتن در جلوگيري از پرواز هواپيماها از فرودگاه کابل هيچ نقشي ندارد، چون ما در آنجا حضور ميداني نداريم و اين کاري نيست که دولت آمريکا انجام دهد.

سخنگوي کاخ سفيد در ادامه، تائيد دولت طالبان در افغانستان از سوي آمريکا را رد کرد و گفت: کابينه طالبان يک کابينه موقت است که هيچکس در اين دولت، نه رئيس جمهور نه هيچکس در تيم امنيت ملي حضور ندارد.

پيش از اين، «آنتوني بلينکن»، وزير خارجه آمريکا در گفتگويي درباره فرار اشرف غني از افغانستان مدعي شده بود که واشنگتن هيچ کمکي در اين ارتباط به اشرف غني نداشته است.

بلينکن درباره فرار رئيس جمهور پيشين افغانستان گفت: يک شب پيش از آنکه اشرف غني افغانستان را ترک کند، با او درباره کارهايي که در دوحه انجام شده بود، گفتگو کردم.

وزيرخارجه آمريکا گفته است که آخرين گفتگويش با غني درباره انتقال قدرت بوده و غني در آن تماس تلفني مدعي شده بود که اگر در کارش موفق نشود، آماده است تا زمان مرگش بجنگد، اما ناگهان در کمتر از ۲۴ ساعت از افغانستان خارج شد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت