21:49 1403/03/28

فتاحی: برنامه لیگ و جام حذفی تغییر نمی کند

no-photos

تهران – ایرنا- رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: به دلیل فشردگی رقابت های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و روزهای فیفا، برنامه از پیش تعیین شده مسابقات تغییر نمی کند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، «سعید فتاحی» در نشست خبری با اشاره به تقویم مسابقات پیش لیگ برتر فوتبال افزود: نقدهای دوستانه را قبول می کنیم به شرطی که به برنامه از قبل تعیین شده لیگ ضربه نزد. زیرا بعضی از دوستان درخواست دارند مثلا زمان یک دیدار در یک روز تغییر کند در حالی که ۲۴۰ مسابقه لیگ برتر و حدود ۷۰ مسابقه جام حذفی زنجیروار به هم وصل هستند و تغییر در برنامه به کل برنامه ضربه می زند.
وی گفت: با این حال هر گونه پیشنهاد در خصوص نحوه برگزاری، نه برنامه آنها را خاضعانه می پذیرم تا همراه با کمک به یکدیگر سبب پیشرفت فوتبال شویم.
رئیس کمیته مسابقات درخصوص تقویم مسابقات گفت: هرساله دو تقویم برای مسابقات سال بعد را در ماه های زمستان آماده می کنیم و به باشگاه ارسال کرده و نظرات و پیشنهادهای آنها را جویا می شویم. ولی بعضی از باشگاه این تقویم پیشنهادی را در اختیار سرمربی تیم ها قرارندادند که سبب گله مندی آنها شد.
فتاحی ادامه داد: در اردیبهشت و خرداد ماه ۹۷ به دلیل حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ و برگزاری لیگ قهرمانان به باشگاه ها نامه زدیم که در جلسه آسیب شناسی حضور یافته تا برای برگزاری بهتر رقابت های لیگ همفکری کنیم و آنها نظرات خود را درباره تقویم پیشنهادی ارائه دهند. همچنین با مدیران باشگاه های استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و سایپا که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند نامه نگاری کردیم که به دلیل اینکه نیم فصل دوم رقابت های لیگ فشرده است با سرمربیان برای حضور همزمان در این مسابقات و رقابت های لیگ برنامه لازم را پیشبینی کنند.
وی ادامه داد: البته در این راه به تیم های استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن هر گونه کمکی از جمله لغو مسابقات لیگ آنها انجام دادیم. اما هفته سی ام مسابقات لیگ قرار است ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شود و با توجه به اینکه هفته های پایانی برای همه تیم های که در پی کسب قهرمانی، کسب سهیمه و جلوگیری از سقوط به لیگ یک هستند، مهم است، نمی توانیم زمان مسابقات را تغییر بدهیم. زیرا ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه تیم های استقلال و پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند و ۲ تا ۷ خردادماه نیز ایام شب قدر است و روز سه خرداد فینال جام حذفی است. البته اگر یکی از چهار نماینده ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند، فینال جام حذفی ۸ یا ۹ خردادماه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: روزهای فیفا نیز در ماه خرداد است که سبب می شود از ۱۰ خرداد ماه اردوی تیم ملی آغاز شود و قطعا دو بازی دوستانه تیم ملی در این ماه برگزار خواهد شد و پس از آن رقابت های لیگ قهرمانان پیگیری می شود تا نتوانیم تقویم مسابقات را تغییر دهیم.
فتاحی افزود: پیش از این در کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد داده بودیم که رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قبل و بعد از روزهای فیفا نباشد. زیرا همه لیگ های آسیایی از این برنامه ضرر می کنند. به عنوان مثال در شهریورماه ۹۸ ابتدا و انتهای ماه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است و هفته های بین آن فیفا دی است که قطعا سبب واکنش دوباره بین باشگاه ها وتیم ملی می شود و این روند در ماه آبان نیز تکرار می شود. با این حال کنفدارسیون فوتبال آسیا این برنامه را برای سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تصویب کرده است ولی ما پیشنهاد دادیم برای سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حتما مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یک ماه زودتر برگزار شود تا رقابت های لیگ همه کشورهای آسیایی با نظم بهتری دنبال شود.
وی ادامه داد: پس از این پیشنهاد کشورهای قطر، عربستان و دیگر کشورها از آن حمایت کردند و قرار شد برنامه ای واحد با تعامل با دیگر کشورها تهیه شده و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهیم. همچنین به ای اف سی پیشنهاد دادیم رقابت های مرحله یک شانزدهم را به جای اواخرخرداد ماه و اوایل تیرماه سال ۹۸، در مردادماه ۹۸ برگزار کنیم تا تیم ها ضرر نکنند.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص برنامه تیم فوتبال امید بیان داشت: اردوی تیم فوتبال امید از ۱۲ اسفندماه آغاز می شود و مسابقات این تیم نیز فروردین ماه است و بیشتر مشکل ما تعامل با باشگاه استقلال است که بیشترین بازیکن را در تیم امید دارد.
ادامه دارد…
ورزشی**ع – ک – ***۹۰۲۹**
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت