3:13 1403/05/06
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

قانون مانعی برای اجرای عدالت در جامعه نیست

صافی – رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: عدالت به معنای حرکت در مسیر و مدار شرع است لذا برای اجرای عدالت باید مطابق قانون عمل شود چراکه قانون ابزاری برای تحقق عدالت است و مانعی برای اجرای آن در جامعه نیست.
no-photos

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین و معاون مالی و پشتیبانی دادگستری کل که در سالن اجتماعات دادگستری کل برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان پیروان ولایت فقیه و رهبری باید به میدان مبارزه رفته و به مقابله با دشمن بپردازیم.

وی افزود: امروزه ما باید پیام آور شهدای کربلای ایران باشیم تا عظمت، عزت، هویت ملی و ناموس ما حفظ شود اما متاسفانه بسیاری از این‌ قافله عقب مانده‌ و رسالت خود را به خوبی به‌جا نیاورده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید در مقابل کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام 40 ساله هستند ایستاده و با هدایت ولایت فقیه در برابر جنگ اقتصادی ایجاد شده توسط دشمن ایستاد.

وی بیان کرد: نسل فعلی همان نسل دفاع مقدس است و سپاه محمد رسول‌الله(ع) کنونی به دهان دشمن سیلی می‌زند چرا که ایمان و وحدت مردم عامل موفقیت آنها علیه دشمن می‌باشد و با تکیه بر ان، اجازه دستیابی دشمن به اهدافش را نمی‌دهند.

قدرتی تاکید کرد: در دستگاه قضایی بحث انقلابی بودن، عمل کردن و ماندن نسبت به نهادها و سازمان‌های مختلف بیان شده چرا که این شور و شعور حسینی بود که فرزندان انقلاب را به میدان جنگ فرستاد و باید امروزه این شور ماندگار باشد.

وی عنوان کرد: عدالت به معنای حرکت در مسیر و مدار شرع است لذا برای اجرای عدالت باید مطابق قانون عمل شود چراکه قانون ابزاری برای تحقق عدالت است و مانعی برای اجرای ان در جامعه نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضا با تعامل و مشارکت دیگر دیستگاه‌ها در مباحث مهریه، کارگاه‌های تولیدی و آب‌های زیرزمینی ورود کرده و باید اداره کل بازرسی در این تعامل نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

وی عنوان کرد: مدیران باید بدانند که نمی‌توانند مطابق میل خود از اعتبارات استفاده کرده و اهمالی خلاف قانون انجام دهند چرا که دستگاه قضا ناظر بر اعمال همگی آنها است.

قدرتی اظهار داشت: احساس عدالت مهم‌تر از خود عدالت است و مهم‌ترین عامل برای ایجاد احساس عدالت در میان مردم، مورد تکریم قرار دادن انهاست و باید مسئولان قضایی این امر را مورد اهمیت قرار دهند که در این عرصه رعایت عدالت توسط قاضی در نگاه و ارتباط با ارباب رجوع مورد اهمیت است.

وی افزود: حقوق شهروندی در دستگاه قصایی و ضابطین و همچنین زندان‌ها تضییع می‌شود و خلایی در این عرصه مشاهده می‌شود که معاونت جدید در این عرصه نظارت بیشتری اعمال خواهند کرد تا دستگاه‌قضا نقش پررنگ‌تر خود را نمایان کند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت