6:49 1403/05/06
معاون استاندار یزد:

روشندلان نخبه یزد شناسایی و حمایت شوند

صافی – یزد ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از روشندلان استان یزد نخبه هستند، گفت: این نخبگان باید شناسایی و حمایت شوند.
no-photos

محمدعلی طالبی در مراسم گرامیداشت روز عصای سفید در گذر فرهنگ و هنر یزد اظهار داشت: روشندلان استان یزد که تعداد زیادی از آنها از بدو تولد دچار نابینایی بوده اند،‌ اغلب افراد صاحب ذوق، کوشا و فعال جامعه هستند و نابینایی، سبب خانه‌نشینی و گوشه‌گیری آنها نشده است.

ویبا اشاره به استعدادهای بزرگی که در میان روشندلان استان وجود دارد، بیان داشت: بسیاری از این روشندلان نخبه و پرتلاش یزدی، در رشته‌ها و زمینه‌های کاری خود سرآمد و الگو هستند و با کوشش کم‌نظیر خود توانسته‌اند بر ناتوانی ظاهری غلبه کنند.

طالبی با سپاس از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاران وی به دلیل توجه ویژه به فعالیت‌های بخش نابینایان در کتابخانه‌ها، از ایجاد زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استفاده حداکثری روشندلان از منابع کتابخانه‌ها در قالب کتاب‌های بریل و صوتی قدردانی کرد.

سرپرست فرمانداری یزد نیز در جمع روشندلان یزدی از پیگیری‌های صورت گرفته برای مناسب ‌سازی محیط‌های شهری به منظور راحتی هرچه بیشتر نابینایان و کم‌بینایان خبر داد.

عباس حیدری همچنین قول مساعد داد: با همکاری شهرداری و شورای شهر یزد مشکل عبور و مرور روشندلان در محدوده بلوار دانشجو، مقابل کتابخانه عمومی امام علی (ع) و مسیر دسترسی روشندلان به کتابخانه با احداث پل عابر پیاده در این بخش حل شود.

نمایش‌نامه‌ خوانی، اجرای سرودهایی با مضمون عاشورایی و ملی واجرای تواشیح توسط جمعی از هنرمندان نوجوان و جوان روشندل از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان ویژه‌برنامه گرامیداشت روز «عصای سفید» و با حضور مسئولان حاضر، بخشی از کتاب‌های بریل و صوتی تولید شده توسط بخش تخصصی نابینایان کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد رونمایی شد.

کتاب‌های صوتی و بریل این مجموعه پس از تولید انبوه برای استفاده روشندلان استان‌های جنوبی و شرقی کشور، به کتابخانه‌های عمومی این استان‌ها ارسال خواهد شد.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت