3:24 1403/05/06
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

۴۴۴ واحد کتابخانه در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند

صافی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۴۴۴ واحد کتابخانه عمومی، مشارکتی و مسجدی در این استان خبر داد.
no-photos

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تشریح وضعیت کتابخانه ها در کشور ابراز داشت: به ازای هر ۵ هزار نفر باید یک واحد کتابخانه ای در کشور تاسیس شود.

محمد محمدپور با اشاره به اینکه فاصله ما با میانگین فضای کتابخانه ای زیاد است، تصریح کرد: هم اکنون در کشور ما به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ مترمربع فضای کتابخانه ای در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد کتابخانه های استان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱۳ کتابخانه عمومی، ۳۱ کتابخانه مشارکتی و ۳۰۰ کتابخانه مسجدی در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح پاییزه کتاب در استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح از ۲۴ آبان تا ۴ آذرماه در استان اجرا می شود که کتابفروشی های نمونه برای مردم معرفی شدند که کتاب های تالیفی و ترجمه را با تخفیف در اختیار مردم قرار می دهند.

محمدپور در ادامه با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز عنوان کرد: سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز دیدن کردند که ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب به فروش رسید.

وی ادامه داد: تعداد بازدید کننده ها از نمایشگاه کتاب تبریز در سال جاری نیز ۸۰۰ هزار نفر بود که ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب از این نمایشگاه خرید کردند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت