12:08 1403/05/06

رونمایی از چهار کتاب شعر در مراغه

مجموعه اشعار حسرت کؤرپوسو اثر بهزاد احدی (حسرت)، آوازهای تلخ اثر حسن تقوی، گولوم بو داغدان چیخاجاق اثر وحید وجدانی و احمدآباد منطومه سی اثر مرتضی رحیم پور (یارالی) در مراسمی در مراغه رونمایی شد.
no-photos

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه روز جمعه در مراسم رونمایی از این چهار کتاب گفت: فرهنگ سازی نیاز هر جامعه ای است و ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به نبود فرهنگ و فرهنگ سازی بر می گردد.

احمد دادرس فیاض افزود: برای فرهنگ سازی در جامعه، باید از اعتبارات تخصیص داده شده برای طرح ها درصدی نیز برای فرهنگ استفاده از آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: توجه به حوزه فرهنگ و ارتقا آن تلاش همگانی را می طلبد که سرچشمه این حرکات توجه به بحث مطالعه و حمایت از محافل ادبی و هنری است.

وی اضافه کرد: فرهنگ مطالعه و توجه به تقویت آن در جامعه امروزی فوق العاده ضروری است و باید به چالش های پیش روی آن توجه ویژه ای شود.

دادرس فیاض توجه به تاثیرات و تهدیدات فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: یکی از مسائلی که در جامعه امروز بر فرهنگ مطالعه تاثیر داشته تهدیدات فضای مجازی و خطرات ناشی از آن است که باید در این رابطه برنامه ریزی های علمی و عملی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سرانه مطالعه در جامعه بسیار پایین است و این برای شهرستان مراغه به عنوان یکی از طلایه داران فرهنگ و هنر ایران آسیب جدی به شمار می زود.

وی افزود: ابزاری نیکوتر و قدرتمندتر از کتاب برای مقابله با این آسیب ها وجود ندارد و باید متولیان فرهنگ کشور به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان در راستای روشن نگه داشتن چراغ فرهنگ و هنر در شهرستان آمادگی کامل دارد.

مسئول امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مراغه نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه شاهد چاپ کتاب های متنوع در حوزه های مختلف در مراغه هستیم و این در معرفی فرهنگ و تاریخ غنی شهرستان موثر است.

ودود دوستی افزود: شاعران با سروده های خود احساسات درونی و مشکلات جامعه را با زبان ادبی در جامعه بیان می کنند.

وی گفت: حمایت از انجمن ها و محفل های ادبی از مهمترین اولویت های شهرداری مراغه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس انجمن ادبی سهند مراغه نیز در این مراسم افزود: ایجاد انسجام، صمیمیت و همدلی میان انجمن ها و معرفی آثار شاعران از مهمترین اهداف این مراسم است.

رضا محمدی افزود: حضور شاعران شهرستان های همجوار در برنامه های انجمن ادبی در ایجاد ارتباط بین شعرا و معرفی بزرگان ادبیات آن ها موثر است.

در این مراسم 55 تن از شاعران تبریز، مراغه، بناب و عجبشیر حضور داشتند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت